PROJECTEN
MARITIEME OPLEIDINGEN EN BEROEPEN
TU Delft team Solarboat
TU Delft team Solarboat

Duurzame ontwikkeling binnen de maritieme wereld met focus op zeewaardigheid, manoeuvreerbaarheid en stabiliteit.

Het TU Delft Solar Boat Team gelooft in duurzame ontwikkelingen binnen de maritieme wereld. Ze denken dat zonne-energie een veelbelovende vorm is van duurzame energie door haar simpliciteit en wijde inzetbaarheid. Deze inzetbaarheid rijkt ook in de maritieme sector waar veel mogelijkheden liggen tot implementatie hiervan. Op zoek naar de limieten van wat mogelijk is door het ontwerp en de productie van een volledig op zonne-energie aangedreven boot.

De afgelopen jaren heeft het team zich voornamelijk gefocust op het ontwerpen van een boot voor de binnenvaart. Door de jaren heen is een boot op draagvleugels ontwikkeld die hoge snelheden tot wel 55 km/h kan behalen. Afgelopen jaar heeft onze boot meegedaan aan de Dutch Solar Challenge, het wereldkampioenschap voor zonneboten, waar wij en groot aantal van de etappes hebben gewonnen.

Dit jaar zijn de doelen bijgesteld en wordt er gefocust op het varen op zee. Concreet betekent dit het winnen van de Monaco Solar Boat Challenge en het oversteken van het Engelse kanaal in een wereldrecordtijd. Om deze doelen te verwezenlijken, zal nu geconcentreerd worden op het ontwerpen en produceren van een zeewaardige zonne-boot die stabiel, manoeuvreerbaar en efficiënt is.

Wij geloven dat zonne-energie de toekomst heeft dankzij haar simpliciteit en toepasbaarheid. Om deze duurzame innovatie op de kaart te zetten, ontwerpt en produceert ons team van 28 studenten van de TU Delft een zonneboot op draagvleugels.

meer informatie? www.solarboatteam.nl

secretariaat